Türkiye’nin ve İzmir’in sağlık turizminde tarihi en eski ve önde gelen markası Balçova Termal Tesisleri yeniden doğuyor.

Termal zenginliği ile sadece Türkiye’de değil, dünyaca tanınan markası olan Balçova Termal Tesisleri, Sağlık Turizminde ülkemizin adından söz ettirmeye devam ediyor.

Otel konaklamasında doluluk oranları yüzde 93’lere ulaşarak büyük bir başarı yakalayan Balçova Termal Tesisleri, yenilenmeye hazırlanan yüzüyle uluslararası alanda Türkiye’yi sağlık turizminde temsil eden en önde gelen markalar arasında yer alıyor.

 

BALÇOVA TERMAL TESİSLERİ GENEL MÜDÜRÜ ZAKİR KILIÇ

 

Konuyla ilgili açıklamalarda bulunan; Balçova Termal Tesisleri Genel Müdürü Zakir Kılıç, “Tesislerimizde tamamen profesyonel bir ekiple çalışıyoruz. 15-20 yıldır burada hizmet veren, yetişmiş deneyimli personelimiz var. Hepsi de alanında uzman ve tecrübeli bir ekip. Bu ekip ile daha başarılı işlere imza atacağımızdan kimsenin kuşkusu olmasın” diye konuştu.

GEÇİŞ SÜRECİNDE İÇ TURİZME AĞIRLIK VERİLDİ

Bir dönem ağırlıklı olarak Kuzey ülkelerinden gelen konukların Otel’in büyük çoğunlukla müşteri portföyünü oluşturduğunu ve bu nedenle iç turizme yönelik bir strateji geliştirilmediğini ifade eden Zakir Kılıç, “Uluslarası ilişkilerde yaşanan birtakım gelişmeler nedeniyle konjoktürel olarak Norveç, Danimarka, Hollanda gibi ülkelerde sağlık turizmin de bir tercih değişikliği yaşandı. Bu durum tamamen ülkemizin iradesi dışında bizi de etkileyen ilgili ülkelerin bir tercihidir. İşte bu değişim sırasında yabancı konuk girişinin durması ile bir süreç yaşandı. Bu durum beklenen bir gelişme değildi. Ancak biz hiçbir zaafiyete izin vermedik. Bütün ekibimizle iç turizme ağırlık vererek, yeni bir strateji belirledik. Ülkemizin dört bir yanında tanıtım ve pazarlama faaliyetleri yürüttük.Yaptığımız çalışmalar neticesinde de kısa sürede sonuç alarak, yüzde 93’lük doluluk oranıyla sektörde en çok tercih edilen tesislerden biri olduk.”

 

 

DIŞ PAZARA DA AĞIRLIK VERİYORUZ

Yurt içi satış pazarlama stratejisine devam ederken, yurtdışında da önemli tanıtım faaliyetleri yürüttüklerini dile getiren Genel Müdür Zakir Kılıç, “Kuzey ülkeleri, Rusya, Ukrayna, Çin, İran, Azerbaycan gibi birçok ülkede fuarlara katıldık. Önemli tanıtımlar yaptık. Bu ülkelerde ikili ve heyet görüşmeleri gerçekleştirdik. Her ne kadar kurumsal olarak çeşitli saiklerle Norveç sözleşmeyi iptal etse dahi bu ülkeden gelen yabancı misafirlerimiz yine bizi tercih etmeye devam ediyor.Halihazırda Norveç, Hollanda, Almanya İran, Libya ve ABD’den gelen misafirlerimiz çoğunlukta olmak üzere bizi tercih etmektedirler. Kısacası tesislerimiz sadece yerli turistin değil, yabancılarında tercih ettiği en önemli merkez olurken, kentimize ve ülkemize döviz kazandırmaya devam etmektedir.”

TÜRKİYE’YE ÖRNEK GÖSTERİLDİ

Balçova Termal Tesisleri’nin Sağlık Bakanlığı ve Kültür Bakanlığı tarafından Türkiye’ye örnek gösterildiğini kaydeden Kılıç, Fizik Tedavi hizmetlerinde yeterli sayıda sağlık personelimizle hizmet verilmektedir. Sağlık söz konusu olduğu için hijyen ve temizlik tesisimizin en hassas olduğu konudur. Hizmet verirken kalitemizden; nitelik, nicelik olarak hiçbir ödün vermediğimiz için yoğun ilgi görüyoruz. Fizik tedavi bölümünde yaşanan yoğunluktan dolayı en erken 2 ay sonrasına randevu verebiliyoruz” diye konuştu.

YENİ YATIRIMLAR

Fizik tedavi bölümü başta olmak üzere tesislerde birçok yatırım yaptıklarını kaydeden Kılıç, “Tesislerimizin Otel kısmının da proje ihalesini yaptık.Tesislerimizde yeni yatırımlar ile büyük yenilikler yapmayı planlıyoruz” dedi.